середа, 30 вересня 2009 р.

Графік проведення "гарячих" телефонних ліній зв’язку громадян із керівництвом управління Держкомзему у місті Миколаєві на ІІ півріччя 2009 року

Прізвище, ім’я та по батькові Посада Дні та години прийому Липень Серпень Вересень Жовтень Листопад Грудень Телефон
Дробот Вадим Володимирович начальник управління Перший четвер місяця з 15.00 до 16.00 2 6 3 1 5 3 72-11-54
Лаптєв Максим Юрійович заступник начальника управління Другий вівторок місяця з 15.00 до 16.00 14 11 8 13 10 15 72-11-56
Глухова Надія Геннадіївна заступник начальника управління Третій понеділок місяця з 15.00 до 16.00 20 17 21 19 16 21 72-11-51
(Газета "Николаевские новости", 30.09.2009 р.)

вівторок, 29 вересня 2009 р.

Колегія прокуратури області

Начальник Головного управління Держкомзему у Миколаївській області В. П. Янчук взяв участь у засіданні колегії прокуратури області.

понеділок, 28 вересня 2009 р.

Відбувся особистий прийом громадян

Начальник Головного управління Держкомзему у Миколаївській області В. П. Янчук провів особистий прийом громадян.

Основний спектр порушених питань стосувався роз'яснення порядку отримання землі для ОПГ та розгляду питання щодо СТ "Янтар".

неділя, 27 вересня 2009 р.

Розгляд питань приватизації

Завтра, 28.09.2009, відбудеться засідання комісії з приватизації.

У його роботі братиме участь заступник начальника Головного управління Держкомзему у Миколаївській області К. В. Василюк.

субота, 26 вересня 2009 р.

Одержіть свій державний акт

Відділ Держкомзему у Баштанському районі Миколаївської області доводить до відома громадян інформацію про те, що 05.08.2009 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову про "Порядок безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки" за рахунок коштів Стабілізаційного фонду. Цей порядок визначає спрощену процедуру безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель, ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів та садівництва за рішенням міської та сільських рад про передачу громадянам безкоштовно у приватну власність вищезазначених земельних ділянок, відповідно до рішень, прийнятих згідно Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1999 року №15-92 "Про приватизацію земельних ділянок".

Для реалізації цієї постанови органам місцевого самоврядування необхідно визначити час і місце прийому заяв від громадян місцевими радами не рідше двох разів на тиждень. Для одержання державного акта на право власності на земельну ділянку громадянин або уповноважена ним особа подає заяву в 2-х примірниках за кожним цільовим призначенням окремо. До заяви додає: копію паспорта, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, копію рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність, засвідчена в установленому порядку довіреність у разі необхідності для уповноваженої особи.

Також, 26.08.2009 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №901 "Про додаткові заходи щодо врегулювання земельних відносин", якою рекомендував сільським, селищним та міським радам у разі надходження від громадян, які отримали земельні ділянки у користування до набрання чинності діючим Земельним кодексом України, але рішення про безоплатну передачу цієї ділянки у власність громадянина не було прийнято, невідкладно приймати відповідні рішення на позачергових сесіях.

За найбільш детальною інформацією пропонується звернутись до органів місцевого самоврядування та до відділу Держкомзему у Баштанському районі за телефонами 2-61-65, 2-64-51

Т. Лисенко
начальник відділу Держкомзему у Баштанському районі
(Газета "Голос Баштанщини", 26.09.2009 р.)

Щодо безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 05.08.2009 №844 "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році".

Вищезазначена постанова дає можливість громадянам України виготовити безкоштовно державні акти на право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів та садівництва у розмірах, визначених ст. 121 ЗКУ, після прийняття рішень про передачу громадянам безоплатно у приватну власність земельних ділянок.

Для отримання державного акта на право власності на земельну ділянку громадянин або уповноважена ним особа звертається із заявою про видачу такого акта до сільського, селищного голови за місцем розташування земельної ділянки.

До заяви додаються:

  1. Копія документа, що посвідчує особу;
  2.  Нотаріально посвідчена копія довіреності — для уповноваженої особи;
  3.  Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
  4.  Копія рішення сільської, селищної ради або районної державної адміністрації щодо передачі земельної ділянки у власність.

Оплата робіт і послуг, пов’язаних з оформленням та видачею державних актів на право власності на земельну ділянку, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

Начальник відділу Держкомзему у Веселинівському районі
Дмитренко Л. А.

(Газета "Зоря", 26.09.2009 р.)

Безоплатне оформлення та видача громадянам державних актів на право власності на земельну ділянку

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 5.08.2009 року №844 щодо питання реалізації права власності на землю громадянами України в 2009 році, з метою захисту конституційних прав громадян в Україні, затверджений Порядок безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель, ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів та садівництва у розмірах, визначених статтею 121 Земельного кодексу України, після прийняття рішення про передачу громадянам безоплатно у приватну власність земельних ділянок.

Для одержання державного акта на право власності на земельну ділянку громадянин або уповноважена ним особа звертається із заявою про видачу такого акта до органу місцевого самоврядування, який прийняв рішення про безоплатну передачу громадянинові земельної ділянки у власність, який в установленому порядку забезпечує організацію прийому таких заяв. До заяви, яка складається в двох екземплярах, додаються наступні документи: копія документа, що посвідчує особу; нотаріально посвідчена копія довіреності уповноваженої особи, якщо документи подає уповноважена особа громадянина України, копія документа про присвоєння ідентифікаційного номера фізичній особі у Державному реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов'язкових платежів; рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність.

У випадку, якщо рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність приймалось відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 №15-92 "Про приватизацію земельних ділянок" на користь особи, яка померла, то до комплекту документів заявника додається нотаріально посвідчена копія свідоцтва про право на спадщину.

Видача державного акта на право власності на земельну ділянку здійснюється представником районного підрозділу Центру кадастру у строк, що не перевищує 30 днів з моменту подання заяви про його видачу, за місцем розташування земельної ділянки.

Оплата робіт і послуг, пов'язаних з оформленням та видачею державних актів на право власності на земельну ділянку, здійснюється замовником за рахунок коштів державного бюджету.

Відділ Держкомзему у Єланецькому районі

(Газета "Єланецький вісник", 26.09.2009 р.)

пʼятниця, 25 вересня 2009 р.

Про Порядок безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки

Постановою КМУ від 05.08.2009 р. №844 затверджений Порядок безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки. Цей Порядок визначає спрощену процедуру безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель, ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів та садівництва у розмірах, визначних статтею 121 Земельного кодексу України, після прийняття рішення про передачу громадам безоплатно у приватну власність земельних ділянок:

органами місцевого самоврядування — відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 р. №15-92 "Про приватизацію земельних ділянок";

органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади — відповідно до статті 118 Земельного кодексу України.

Для одержання державного акта на право власності на земельну ділянку громадянин або уповноважена ним особа звертається із заявою про видачу такого акта до сільського, селищного, міського голови або уповноваженої ним особи, який забезпечує організацію прийому таких заяв у кожному населеному пункті.

Заява про видачу державного акта на право власності на земельну ділянку подається за місцем розташування земельної ділянки.

До заяви додаються:

Територіальні органи Держкомзему за актами приймання-передачі отримують від органів місцевого самоврядування заяви від громадян про видачу державного акта на право власності на земельну ділянку.

В. В. Кифоренко
начальник відділу Держкомзему в місті Очаків Миколаївської області
(Газета "Очаків", 25.09.2009 р.)

Оприлюднення нормативного документу

У газеті Очаківської міської ради Миколаївської області "Очаків" за 25.09.2009 оприлюднено Постанову Кабінету Міністрів України №844 від 05.08.2009 "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році".

четвер, 24 вересня 2009 р.

Безкоштовно — всім власникам?

В минулому номері районної газети було вміщено інтерв'ю з начальником відділу Держкомзему у Арбузинському районі О. Ф. Довганем, в якому йшла мова про безоплатне оформлення та видачу в цьому році державних актів на право власності на земельні ділянки. П'ятого серпня Кабінетом Міністрів України з цього приводу прийнято Постанову.

Дія цього документа поширювалась на громадян, яким за рішенням сільської чи селищної ради передано у власність земельні ділянки для: будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд; ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів; садівництва. А 26 серпня ц. р. Кабінетом Міністрів України видано ще одну Постанову за №901 "Про додаткові заходи щодо врегулювання земельних відносин", якою передбачено рекомендувати сільським, селищним, міським радам у разі надходження від громадян, які отримали у користування земельні ділянки до набрання чинності діючим Земельним кодексом України, але рішення про безоплатну передачу цієї ділянки у власність громадянина прийнято не було, невідкладно приймати відповідні рішення на позачергових сесіях.

Тобто органи місцевого самоврядування повинні терміново провести позачергові сесії, на яких прийняти рішення про безоплатну передачу ділянок громадянам, які отримали їх з 2002 року по теперішній час.

Отже, і сільрадам і громадянам треба організовано і швидко провести відповідні дії, щоб мати у власності земельні ділянки. Причому - безоплатно.

(Газета "Нове життя", 24.09.2009 р.)

середа, 23 вересня 2009 р.

Про безоплатну приватизацію землі

Шановні мешканці м. Вознесенська, як Вам стало вже відомо Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №844 від 5.08.2009 р. "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році", на підставі вищенаведеного Держкомземом України було затверджено регламент організації безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки, який має деякі особливості реалізації державної програми безкоштовної видачі державних актів на право власності на земельні ділянки, а саме:

  • п. 2.3. У випадку, якщо рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність приймалось відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 №15-92 "Про приватизацію земельних ділянок" на користь особи, яка померла, то до комплекту документів заявника (громадянина) додається нотаріально посвідчена копія свідоцтва про право на спадщину;
  • 2.4. У випадку прийняття рішення відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 №15-92, за яким надавалася єдина земельна ділянка за двома цільовими призначеннями, орган місцевого самоврядування приймає рішення про уточнення цього рішення в частині визначення площ земельних ділянок окремо на кожну земельну ділянку, а також при необхідності уточнюється цільове призначення земельної ділянки відповідно до чинних нормативно-правових актів (зокрема, щодо земельних ділянок для ведення особистого підсобного господарства).

При прийнятті нових змін до діючого законодавства Вас буде проінформовано в першочерговому порядку.

Відділ Держкомзему у м. Вознесенськ Миколаївської області
(Газета "День за днём", 23.09.2009 р.)

В один абзац

Минулої середи з метою роз’яснення законодавства України у сфері регулювання земельних відносин працівникам органів місцевого самоврядування начальник управління Держкомзему у місті Первомайську Іван Люткевич провів семінар на тему "Порядок безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 року №844". У семінарі взяли участь заступники міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, начальники управлінь міської ради, працівники управління містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань, начальники відділів апарату міської ради та її виконавчого комітету, представники місцевих засобів масової інформації. Подібні семінари згідно з розпорядженням міського голови від 27.08.2009 року №403-р "Про організацію семінарів щодо роз'яснення законодавства України у сфері регулювання земельних відносин" проводяться у міськвиконкомі щотижня протягом вересня і триватимуть до 7 жовтня п. р.

За матеріалами відділу внутрішньої політики

(Газета "Вісник Первомайська", 23.09.2009 р.)

Про безоплатне оформлення та видачу державних актів на право власності на земельні ділянки

Згідно з порядком безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 №844 "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році" для одержання державного акта громадянин-заявник або уповноважена ним особа подає до Миколаївської міської ради (управління земельних ресурсів міської ради, 5-й поверх, приймальні дні — вівторок з 14.00 до 16.00; четвер з 9.00 до 16.00, обідня перерва з 12.30 до 13.00) такі документи:

  • заяву в двох екземплярах про оформлення та видачу державного акта, складену за формою;
  • копію документа, що посвідчує особу;
  • нотаріально посвідчену копію довіреності уповноваженої особи, якщо документи подає уповноважена особа громадянина України;
  • копію документа про присвоєння ідентифікаційного номера фізичній особі у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів;
  • рішення органу місцевого самоврядування щодо передання земельної ділянки у власність відповідно до декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 №1592 "Про приватизацію земельних ділянок" (у випадку, якщо рішення про передання земельної ділянки у приватну власність приймалось на користь особи, яка померла, то до комплекту документів заявника додається нотаріально посвідчена копія свідоцтва про право на спадщину) або рішення про передання земельної ділянки у приватну власність, що приймалось відповідно до статті 118 Земельного кодексу України (№2768-ІІІ від 25.10.2001 року).

Державний акт на право власності на земельну ділянку (далі — державний акт) може складатися на земельні ділянки, що знаходяться в межах населеного пункту, одноразово в розмірах, передбачених ст. 121 Земельного кодексу України:

  • для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель — не більше 0,10 га;
  • для ведення особистого селянського господарства — не більше 2,0 га;
  • для ведення садівництва, що знаходиться у межах або за межами населеного пункту — не більше 0,12 га.
Управління Держкомзему у м. Миколаєві
(Газета "Николаевские новости", 23.09.2009 р.)

вівторок, 22 вересня 2009 р.

Особистий прийом громадян

Післязавтра, 24.09.2009, начальник Головного управління Держкомзему у Миколаївській області В. П. Янчук проведе особистий прийом громадян.

Основний спектр питань, винесених до розгляду, стосуватиметься роз’яснення щодо безоплатної передачі у власність земельної ділянки та оплати за оформлення державного акта тощо.

понеділок, 21 вересня 2009 р.

Проблеми діяльності громадських організацій інвалідів

Днями, 24.09.2009, відбудеться засідання регіональної комісії з питань діяльності підприємств та організацій, громадських організацій інвалідів в Миколаївській області.

У роботі засідання братиме участь заступник начальника Головного управління Держкомзему у Миколаївській області К. В. Василюк.

неділя, 20 вересня 2009 р.

Відбувся особистий прийом громадян

Післязавтра, 22.09.2009, перший заступник начальника Головного управління Держкомзему у Миколаївській області С. В. Мішнев проведе особистий прийом громадян.

Основний спектр питань, передбачених до розгляду, стосуватиметься пояснення щодо грошової оцінки земельної ділянки.

субота, 19 вересня 2009 р.

Державні акти — безоплатно?

Кабінетом Міністрів України в серпні прийнято постанову, якою передбачено безоплатне оформлення та видача громадянам у 2009 роцi державних актів на право власності на земельні ділянки. Дія цього документу поширюється на громадян, яким за рішенням сільської (селищної) ради передано у власність земельні ділянки для: будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд; ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів; садівництва. На безоплатну видачу актів виділено чимало грошей - близько шести мільярдів гривень. Про організацію проведення цієї роботи розповідає начальник відділу Держкомзему у Арбузинському районі О. Ф. Довгань.

- Олексію Федоровичу, днями Ви побували в Києві на Всеукраїнській нараді з організації безоплатної видачі громадянам актів на землю. Зрозуміло, що отримали детальну, широку інформацію щодо цього.

- Так, і хочу через районку надати роз'яснення жителям району. Перш за все, слід сказати, що на сільські та селищні ради покладається досить-таки відповідальна робота, адже їм належить організувати прийом заяв від громадян на безоплатне оформлення та видачу документів. Причому братимуть їх не рідше двох разів на тиждень.

- Скільки жителів району мають отримати цей документ?

- В районі таких налічується 12805 чоловік. Так що навантаження і на органи місцевого самоврядування, і на наш відділ досить значне. Тому вже розроблено відповідний план-графік в розрізі сільрад. Найбільше таких людей в Арбузинській, Іванівській, Семенівській, Воєводській радах.

- Які документи треба подавати до сільрад?

- Для одержання державного акта громадянин-заявник або уповноважена ним особа подає до органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки такі документи: заяву в двох екземплярах на оформлення та видачу державного акта; копію документа, що посвідчує особу (копію паспорта); нотаріально засвідчену копію довіреності уповноваженої особи, якщо документи подає уповноважена особа, копію документа про присвоєння ідентифікаційного коду; рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність. Уже наступного дня після прийому документів від громадян, заяви та додатки до них передаються до нашого відділу. Один примірник заяви громадянина з відміткою про реєстрацію в нашому відділі повертається через сільраду громадянину. При заповненні бланків державних актів на право власності на земельні ділянки передбачається підписання їх сільськими, селищними головами - для того, щоб і вони в даному разі несли відповідальність.

- А як бути в тому разі, коли земельна ділянка перейшла у спадок?

- У випадку, якщо рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність приймалось на користь особи, яка померла, то до комплекту документів додається нотаріально засвідчена копія свідоцтва про право на спадщину.

На кожну земельну ділянку заява та документи подаються окремо.

- Такий момент - не виключено, що може бути виявлено невідповідність площі?

- В такому разі документи повертають за актом приймання-передачі органу місцевого самоврядування для прийняття рішення про уточнення площі земельної ділянки заявника.

Передбачається, що акти видаватимуть у кожному населеному пункті представниками Держкомзему та сільради.

Терміни реєстрації та видачі акта не повинні перевищувати 30-ти робочих днів з моменту отримання Держкомземом від органу місцевого самоврядування заяви про видачу.

- Дякую за інтерв'ю.

Р. S. Справа, звичайно, корисна і в інтересах громадян. Робота очікується напружена. Перед Держкомземом ставиться завдання до кінця року виконати намічене. До того ж чисельність кадрів цього відомства буде збільшена на 4100 осіб. Але все залежить і від громадян - чим оперативніше вони звернуться в сільраду, тим швидше вирішиться їхнє питання.

Р. Севастьянов
(Газета "Нове життя", 19.09.2009 р.)

Дещо про державні акти на землю

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 05.08.2009 №844 "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році", якою передбачено безоплатне оформлення та видача громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки.

Дія цієї постанови поширюється на громадян, яким за рішенням відповідної сільської, селищної рад згідно з Декретом Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 р. №15-92 "Про приватизацію земельних ділянок" та ст. 118 Земельного кодексу України у розмірах, визначених ст. 121 цього Кодексу, передано у власність земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель; ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів; садівництва.

З метою забезпечення належного виконання зазначеної постанови уряду місцевими радами визначено відповідального, час та місце прийому заяв від громадян на безоплатні оформлення та видачу державних актів на право власності на земельні ділянки не рідше двох разів на тиждень.

Громадяни повинні подавати заяви у двох примірниках за відповідною формою за місцем знаходження такої ділянки. Виправлення у заяві про видачу державного акта не допускаються.

До заяви повинні додаватися: копія паспорта; копія ідентифікаційного коду; рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність; засвідчена в установленому порядку копія довіреності — для уповноваженої особи (в разі необхідності).

В. Іванчук
начальник відділу Держкомзему у Миколаївському районі
(Газета "Маяк", 19.09.2009 р.)

пʼятниця, 18 вересня 2009 р.

Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році

Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 05.08.2009 року за №844 "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році", якою передбачено безоплатне оформлення та видача громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки. Дія цієї постанови поширюється на громадян, яким за рішенням сільської ради відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 р. №15-92 "Про приватизацію земельних ділянок" та статті 118 Земельного кодексу України у розмірах, визначених статтею 121 цього Кодексу, передано у власність земельні ділянки для: будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель; ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів; садівництва.

З метою забезпечення належного виконання зазначеної постанови Уряду, органами місцевого самоврядування визначено час та місце прийому місцевими радами заяв від громадян на безоплатні оформлення та видачу державних актів на право власності на земельні ділянки. Прийом заяв від громадян буде здійснюватися двічі на тиждень.

Громадяни мають подавати заяви у двох примірниках за визначеною формою, за місцем знаходження бажаної земельної ділянки (відповідної сільської ради).

До заяви повинні додаватися: копія паспорта; копія ідентифікаційного коду; рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність; засвідчена в установленому порядку копія довіреності — для уповноваженої особи (в разі необхідності).

За більш детальною інформацією громадяни можуть звернутися до сільської ради за місцем знаходження земельної ділянки або відділу Держкомзему в Очаківському районі за адресою: м. Очаків, вул. Леніна, 3, або за тел. 2-26-81, 3-09-77.

А. Кириченко
начальник відділу Держкомзему в Очаківському районі
(Газета "Чорноморська зірка", 18.09.2009 р.)

четвер, 17 вересня 2009 р.

Регіональні та місцеві ЗМІ побували на Всеукраїнській нараді у Тимошенко. Прем’єр-міністр заявила, що з цього тижня акти на землю будуть видавати за спрощеною системою — безкоштовно!

11 вересня під час наради з центральними та регіональними органами Держкомзему та Кадастру, на якій, окрім центральних, були присутні представники регіональних та місцевих ЗМІ, прем’єр-міністр Юлія Тимошенко повідомила, що Уряд спростив систему видачі державних актів на землю.

За її словами, Уряд ухвалив низку відповідних постанов, відповідно до яких громадяни, звертаючись до місцевої ради (сільської, селищної або міської) з метою отримання акту на землю, мають надавати всього чотири документи: заяву та акт на володіння земельною ділянкою, копію паспорта та ідентифікаційного коду. При цьому прем’єр-міністр пояснила, що тридцятиденний відлік, необхідний для видачі акту на землю, починається саме з моменту реєстрації документів відповідною радою, а не після того, які місцеві ради передають ці документи Держкомзему. Крім того, видаватися акти будуть безкоштовно.

Мотивами для проведення відповідної реформи стали дані Держкомзему, згідно яких на приватизацію земельних ділянок в Україні мають право 15,5 млн громадян, з яких 12,4 млн вже приватизували свою землю. При цьому Юлія Тимошенко зауважила, що на сьогодні лише 6 млн громадян отримали акти землекористування. З 6,4 млн людей, яким ще не видано акти, майже 5 млн - це люди похилого віку, ветерани війни, більшість з яких проживає в сільській місцевості.

За 6 млн виданих актів землекористування сплачено майже 10 млрд грн. бюджетних коштів, а громадянами — на приватні послуги при складанні документів — витрачено понад 13 млрд грн. особистих коштів. "Я хочу від імені попередньої влади, яка вважає себе добрими господарями і мріє повернутися, вибачитися перед тими людьми, які отримали акти за космічними цінами та перед тими, які не отримали і не мають ні шансу, ні надії на їх отримання", - сказала прем’єр.

Аби відповідні служби могли виконати поставлене завдання, Уряд ухвалив рішення про збільшення кількості працівників Держкомзему та збільшив їм заробітну плату за перевищення тривалості робочого дня.

Також Юлія Тимошенко заявила, що особисто контролюватиме систему видачі громадянам актів на землю. "Сьогодні я публічно хочу сказати, що за втілення цієї програми в життя пунктом номер один відповідає прем’єр-міністр". Вона повідомила, що Уряд започатковує зведену систему даних щодо видачі земельних актів по кожній сільській, селищній та міській раді, а також по кожному регіональному відділенню Держкомзему, і Державного земельного кадастру. "Ми будемо мати дані про те, скільки людей мусять отримати акти, скільки людей подали заяви, скільки заяв передано в Держкомзем місцевою радою або сільською, або селищною, або міською. Потім — скільки видано актів і по яким актам порушений термін 30 днів на видачу такого акту на землекористування, кожен тиждень я особисто буду відслідковувати цю таблицю".

За словами Тимошенко, громадяни також зможуть звертатися зі скаргами на урядову телефонну лінію за номером 8-800-507-30-90, керівник якої особисто буде доповідати про всі дзвінки прем’єр-міністру.

Разом з тим, в ході реалізації планів Уряду, Тимошенко має наміри побороти так звану "земельну мафію", яка утворилася за довгі роки існування заплутаної системи видачі документів на землю. "Образливо знати, що сьогодні у свідомості людей складена дефініція, яка називається "земельна мафія". Ми змінимо це враження, змінимо відношення людей до влади", - запевнила прем’єр-міністр.

Не виключає високопосадовець і спроб саботувати видачу актів за спрощеною системою з боку посадовців протилежного політичного табору. "Я не виключаю саботаж, але в деяких областях, де керують біло-блакитні екзотичні партії, є повідомлення, що відмовляють, говорять: "Ми не будемо цим займатися, їдьте до Києва". - Так от, до Києва поїдуть не люди, а голови рад у відповідному супроводі", - сказала вона.

(Газета "Вісті Вознесенщини", 17.09.2009 р.)

середа, 16 вересня 2009 р.

Про видачу безоплатно державних актів на землю

Шановні мешканці м. Вознесенська, як Вам стало вже відомо Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №844 від 5.08.2009 р. "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році" (із змінами згідно Постанови КМУ №901 від 26 серпня 2009 р.), на підставі вищенаведеного Держкомземом України було затверджено Регламент організації безоплатних оформлення та видачі громадянами України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки від 27 серпня 2009 р.

Згідно вищевказаного регламенту та затвердженого порядку державний акт на право власності на земельну ділянку може складатися на земельні ділянки:

  • для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель;
  • для ведення особистого селянського господарства, які знаходяться у межах населених пунктів;
  • для ведення садівництва, які знаходяться у межах або за межами населеного пункту.

Для одержання державного акта громадянин — заявник або уповноважена ним особа подає до Вознесенської міської ради такі документи:

  • заяву в двох екземплярах про оформлення та видачу державного акта;
  • копію документу, що посвідчує особу;
  • нотаріальну посвідчену копію довіреності уповноваженій особи, якщо документи подає уповноважена особа громадянина України;
  • копію документа про присвоєння ідентифікаційного номера фізичній особі у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів;
  • рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність.

Прийом документів проводить уповноважений орган Вознесенської міської ради 2 рази на тиждень вівторок з 14.00 до 16.00, середа з 9.00-12.00 на І поверсі приміщення міськвиконкому за адресою пл. Центральна, 1. Після чого згідно акту приймання передачі передають до Відділу Держкомзему у м. Вознесенськ Миколаївської області, який в свою чергу займається подальшим оформленням землевпорядної документації шляхом укладення договорів на розробку технічних документацій по виготовленню державних актів на право власності на земельні ділянки із проектними організаціями.

Додатково повідомляємо, що Відділом Держкомзему у м. Вознесенськ будуть перевірятись подані документи на відповідність чинному законодавству і у разі виявленню порушень будуть повертатись до Вознесенської міської ради для подальшого їх повернення громадянину.

Зокрема буде перевірятись наявність використання одноразового права на безоплатну передачу земельних ділянок у власність, а саме інформація щодо права кожного громадянина України 1 раз приватизувати земельну ділянку по всій території України по кожному виду цільового призначення визначеної ст. 116, 121 Земельного кодексу України. У зв’язку з тим, що в процесі оформлення нотаріальними конторами угод про перехід права власності на нерухоме майно не враховувалось наявність або відсутність документів на землю і це призводить до того, що громадянин може й не підозрювати, що земельна ділянка вже приватизована і на неї виданий державний акт попередньому власнику нерухомості і в цьому разі ми будемо рекомендувати громадянам оформити земельну ділянку згідно ст. 120 Земельного кодексу України або у судовому порядку.

Також Кабінетом Міністрів України рекомендовано та доручено місцевим органам самоврядування (Вознесенській міській раді) у разі відсутності рішень про приватизацію земельних ділянок, які знаходяться в користуванні громадян або у разі зміни площі земельної ділянки в процесі виготовлення державного акту в тижневий строк приймати рішення міської ради.

Відділ Держкомзему у м. Вознесенськ
(Газета "День за днём", 16.09.2009 р.)

Державний акт на землю — безоплатно

Минулої п’ятниці у Жовтневому палаці столиці України - Києві — відбулася спеціальна Всеукраїнська нарада з керівниками центральних та територіальних органів Держкомзему, державних підприємств, що входять до сфери його управління — Центру державного земельного кадастру, інститутів землеустрою, Держземінспекції в присутності представників засобів масової інформації з усієї України. На цій нараді був і представник газети "День за днём".

Головне питання, яке обговорювалося на нараді, - організація безоплатного оформлення та видачі громадянам державних актів на право власності на земельні ділянки. Адже земля, - наголосила Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко, - це сутність і гордість нашої держави, і всі події, які відбувалися в країні навколо землі, були і залишаються центральними.

Згідно Конституції України громадяни мають право на власність на землю в межах, визначених Законом. Крім того, ще 25 жовтня 2001 року був прийнятий ключовий закон — Земельний кодекс України, в якому ст. 118 передбачено порядок безоплатної приватизації ділянок громадянами України. Кількість таких громадян, за словами Юлія Тимошенко, складає 15,5 мільйона при цьому 6 мільйонів 400 тисяч осіб і до сьогодні не отримали таких документів, хоча є відповідні рішення органів самоврядування про виділення земельних ділянок. З них майже 5 мільйонів — люди похилого віку, ветерани війни, інші соціально незахищені категорії населення, які в більшості своїй живуть в сільській місцевості. Без актів вони не в змозі продати, подарувати, надати в оренду свої земельні ділянки.

Прем’єр-міністр України також зазначила, що за останні 10 років створена потужна система приватних так званих структур, "прилипал" до державних органів влади, які викачали з людей 13 мільярдів гривень, і це без врахування хабарів. Такий стан справ Юлія Тимошенко назвала "земельною мафією".

Звертаючись до керівників органів Держкомзему та інших профільних структур очільниця Кабінету Міністрів сказала: "Я хотіла б, щоб ми почали з вами системно нищити земельну мафію, причому так, як це треба робити, щоб на корені не залишилося і щоб ви, люди, які працюють на зарплату в цій системі, повернули цій системі честь, совість і повагу людей, і щоб, до речі, і в історію увійшли як люди, які прибрали той безлад, який не давав нормальним громадянам використати своє право на володіння земельною ділянкою. Я сподіваюсь, що у нас це вийде".

Саме з цією метою було змінено законодавство і запроваджено спрощену систему безоплатної видачі громадянам актів на землю.

Як буде працювати нова система?

- Перше, що мусить зробити громадянин за новими нормативними актами, - відзначила Прем’єр-міністр України, - це звернутися до місцевої ради, сільської, селищної або міської. Звертається до цієї ради громадянин всього з 4 документами, більше нічого не потрібно.

Перше: це заява, що він хоче отримати акт на приватизацію землі, акт на володіння земельною ділянкою.

Друге: це копія його документів, копія паспорта, копія документу, яка підтверджує його ідентифікаційний код — це третій документ.

І четвертий документ, це копія підтвердження, що у нього є документи, які свідчать, що ця земельна ділянка його.

Це або витяг з рішення сільської, селищної або міської ради, але ви добре знаєте, що не по всіх земельних ділянках були прийняті рішення сільських, селищних і міських рад і тому у людини є різні документи. Ще можуть бути якісь рішення колгоспів, ще є, вибачте, виписки з якихось церковних книг. Що у людини є — з тим вона йде до сільської, селищної і міської ради. Передає ці документи спеціально уповноваженій особі, яку обов’язково будуть мати сільські, селищні і міські голови. Як тільки людина здала цей документ - з того моменту, а не з інших бюрократичних процедур, які від людини не залежать, іде відлік 30 днів.

Далі. Безумовно, не всі люди похилого віку можуть самі робити ті речі, які передбачені постановою уряду, тобто іти і подавати ці документи в сільську, селищну, міську раду. Тому людина може по довіреності передати це право членам своєї родини або уповноваженим особам. Після того, як сільська, селищна, міська рада отримала заяву від людини і ті документи, які людина має, які підтверджують право людини на землю, після того сільська, селищна, міська рада по тим документам і по тим зверненням, які не є ще рішенням ради, зобов’язана протягом тижня прийняти рішення ради, і зробити рішення, яке є по іншим земельним ділянкам.

Друге. Якщо всі документи є, мається на увазі рішення ради відповідного рівня, то цей комплект документів сільська, селищна, міська рада мусить передати в Держкомзем — регіональний орган, який працює на місці. Але відлік 30 днів починається не з моменту, коли сільська, селищна і міська рада передала Держкомзему ці документи, а з того моменту, коли поставлена печатка і підпис, що у людини прийняла документи сільська, селищна, міська рада. Це для того, щоб ні за яких обставин зайвими бюрократичними процедурами місяць, 30 днів, не перетворити потім ще в роки і роки очікування людиною свого законного акта на володіння землею.

Юлія Тимошенко наголосила, що у разі низької ефективності роботи в органах Держкомзему будуть проведенні кадрові зміни. У випадках саботажу процесу видачі державних актів населенню у Верховній Раді будуть порушуватися проекти постанов про дострокові вибори у тій чи іншій сільській, селищній чи міській раді.

"Я хочу всім нам побажати натхнення, здібності і здатності досягати результати в цій дуже важливій державницькій справі". Цими словами Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко завершила свій виступ.

(Газета "День за днём", 16.09.2009 р.)

Юля Тимошенко: "Ми проаналізували існуючий порядок отримання актів на землю і виробили нову систему, максимально спростивши цю процедуру"

Всеукраїнська нарада з організації безоплатної видачі громадянам актів на землю відбулася у Києві. За оцінками фахівців та посадовців, нарада з земельних питань на такому рівні проводилася вперше за всю історію функціонування Держкомзему України. Адже учасниками цього поважного зібрання стали не лише керівники регіональних управлінь Держкомзему, заступники керівників органів місцевого самоврядування, які безпосередньо відповідають за вирішення земельних питань на місцях, але й представники обласних рад, новоствореної Асоціації голів сільських і селищних рад, Асоціації міст України та громад.

У роботі наради взяла участь і виступила Прем’єр-міністр України Юля Тимошенко.

У президії зборів — нові керівники Держкомзему України та Державного Земельного кадастру, міністр агарної політики, всі заступники ключових міністерств, які мають безпосереднє відношення до вирішення земельних питань та персонально відповідатимуть за спрощення процедури безоплатної видачі громадянам актів на землю, а також здійснення контролю за виконанням на місцях усіх постанов з цього питання, які приймає уряд, повідомила на початку свого виступу Юлія Володимирівна. За її словами, сьогодні в Україні 15,5 млн громадян мають право на приватизацію земельних ділянок. Найактивніше діяли у вирішенні цього питання міські, селищні та сільські ради, які своїми рішеннями вже надали це право 12,4 млн громадян. Але після того люди мусять пройти ще безліч процедур й узгоджень. Далеко не всім це під силу, і про це свідчать цифри: лише 6,0 млн громадян таки отримали акти приватизації на свої земельні ділянки.

- Отже, - наголосила Юлія Тимошенко, - залишилося ще 6,4 млн людей, які маючи на руках рішення місцевих органів самоврядування, з різних причин не можуть приватизувати власну землю: чи через безгрошів'я, чи через те, що не можуть пробитися до кабінетів чиновників, які їх просто бачити не хочуть. Мені, як Прем’єр-міністрові, і вам, як людям небайдужим, мабуть, образливо знати, що у людей вже сформувалося певне уявлення про те, що саме в Україні відбувається з землею, - сказала далі Юлія Володимирівна. - Оскільки люди говорять про існування газової мафії, гральної мафії, вони вважають, що з'явилася вже й земельна мафія. Я хочу, щоб ми швидко і докорінно змінили це враження про всю вертикаль державної влади, від якої залежить вирішення земельних питань, - підкреслила Прем’єр-міністр. - Прикро констатувати той факт, що за останні десять років в Україні створена потужна система приватних так званих структур-"приліпал" до державних органів влади, які у нормальному темпі і з гарним технічним забезпеченням викачують з людей гроші — за кожен "чих", за кожен крок, за кожен папірець, який люди хочуть отримати від цього потужного апарату. Лише змінивши докорінно ситуацію у цій сфері, ми змінимо і ставлення людей до влади, підкреслила Юлія Тимошенко.

З цією метою Кабінет Міністрів України 05.08.2009 р. прийняв Постанову №844, якою встановлюються нові правила отримання державного акта на землю. Для того, щоб постійно бути у курсі справ та щоб кожна людина могла звернутися до КМУ, з понеділка по суботу з 8.00 до 21.00 працює стоканальна "гаряча" телефонна лінія уряду: 8-800-507-30-90.

Як повідомила Прем’єр-міністр України, з отих 6,4 млн громадян, які, маючи на руках рішення органів місцевого самоврядування про право власності на землю, не оформили акти приватизації, п’ять мільйонів — це люди похилого віку, ветерани, інваліди, жителі сільської місцевості, що мають, як правило, середню і середньо-спеціальну освіту. Вони фізично не можуть проходити всі ті "тортури", які вже пройшли 6 млн громадян, які вже мають на руках державні акти на свою землю. А цифри взагалі вражають. За 6 млн виданих актів держава витратила з бюджету близько 10 мільйонів гривень, а люди заплатили приватним структурам за "послуги" понад 13 млрд грн.(!)

- І це, не враховуючи хабарів, - підкреслила Юлія Тимошенко. - Можна сміливо множити цю суму як мінімум на 1,5. А як же тоді Закон і Конституція? Ми проаналізували існуючий порядок отримання громадянином акта на землю і виробили нову систему, максимально спростивши цю процедуру.

Відтепер увесь процес отримання акта на землю для кожного громадянина зводиться до того, що спочатку йому потрібно подати в регіональне чи місцеве управління Держкомзему або в сільську (селищну) раду заяву, копію паспорта і коду, копію рішення органу місцевого самоврядування про надання дозволу на право власності або будь-якого іншого документа, який підтверджує його право на власність. Тобто, людина повинна здати всього лише чотири документи. А вже через тридцять днів отримати свій акт на земельну ділянку. Все. Всі інші етапи цього процесу здійснюють безпосередньо уповноважені посадові особи.

Якщо люди з різних причин не мають можливості особисто подати документи, вони зможуть зробити це через членів своїх родин.

- Для того, щоб людина могла за 30 днів отримати держаний акт, працівники дозвільних структур повинні працювати чітко, злагоджено і швидко, підкреслила Прем’єр-міністр. - Це величезний обсяг роботи. Щоб вирішити цю проблему, уряд передбачив три шляхи її розв’язання. По-перше, Держкомземам дозволено збільшувати кількість працівників на період нарощення обсягів робіт. По-друге, їм дозволено доплачувати працівникам за надурочні роботи. І, по-третє, якщо результату не буде, потрібно буде міняти кадри. Сьогодні вже є такі голови сільських, селищних рад, які з якихось власних або партійних причин відкрито саботують цей процес. Звичайно, у такій ситуації уряд прийматиме відповідні рішення, - заявила Юлія Тимошенко.

Вона також запевнила учасників зібрання, що у разі необхідності додаткового фінансування воно буде забезпечено, бо це передбачено бюджетом.

- На превеликий жаль, продовжила доповідачка, - вся виконавча вертикаль влади (особливо її найвищі щаблі) вкрай розхитана і недієздатна. Але навіть у таких умовах ми будемо вчитися і вчити інших досягати результату. І саме тому я хочу повідомити про систему контролю, яку я започатковую для того, щоб відстежувати хід виконання та фінансування нової системи видачі державних актів на землю. У зв’язку з цим маю повідомити, що обсяг грошей необхідних на вересень, вже перерахований Держкомзему України, - сказала Юлія Володимирівна. - Вся сума фінансування для видачі земельних актів розпланована до кінця року помісячно і буде виплачуватися день у день. Але не в тих обсягах, які бралися з бюджету у попередні роки. Ми детально проаналізували собівартість кожної послуги. Не ті ціни, які виставлялися людям приватними підприємствами, а перевірили їх реальну собівартість. Коли ми разом з новим керівником Держкомзему України Олегом Кулінічем побачили результати цього аналізу, то були надзвичайно вражені. Бо приватні структури вимагали у держави плату за послуги на всіх етапах оформлення актів на землекористування, і за оті 6,0 млн виданих актів держава віддала кілька мільярдів гривень. Підрахована ж нами собівартість послуг, яка включала, до речі, ціну офісної техніки, транспортні послуги, ціну пального, заробітну плату, вартість канцтоварів, друк актів, словом, усі складові, - то ця сума складає 507 млн грн. Різниця, я гадаю, говорить сама за себе. Уявімо собі, які кошти з бюджету просто зливалися, а які планувалося злити. Але більше того не буде ні за яких обставин, - запевнила Юлія Тимошенко.

Прем’єр-міністр також повідомила, що, починаючи з цього понеділка (надалі щотижня), особисто відстежуватиме, скільки громадян мають право на отримання актів, скільки подали заяви, скільки заяв передано по інстанціях і скільки актів фактично видано, у скількох випадках порушено терміни видачі цих актів — по кожній сільській (селищній) раді, по кожному районному та регіональному управлінню Держкомзему та Земельного кадастру.

- Залежно від того, який вигляд матиме моніторинг по кожній області, райцентру, місту і т. д., і будуть прийматися рішення про ефективність їхньої роботи і, звичайно, про доцільність перебування на посадах їхніх керівників, - наголосила Юлія Тимошенко. - Тримати руку на пульсі цієї справи допоможе і вищезгадана "гаряча" телефонна лінія КМУ.

На нараді також виступили новий керівник Держкомзему України Олег Кулініч, виконуюча обов’язки директора Державного земельного кадастру України Тетяна Гайдук, голова Асоціації міст України та громад Петро Козирєв, голова Асоціації голів сільських, селищних рад Андрій Коваленко, керівник незалежних профспілок Михайло Волинець, ветерани праці служби Держкомзему та інші.

Підсумовуючи роботу Всеукраїнської наради, Прем’єр-міністр назвала її дуже ефективною і підкреслила, що "вся вертикаль Держкомзему повинна бути спрощеною, стрункішою і лаконічнішою. Наведення порядку в цій системі, як і в країні в цілому, - це не мить, а процес, що супроводжуватиметься колосальним опором тих, кому доведеться при цьому втратити джерела доходів і власного збагачення за рахунок державних коштів. Але ми не зупинимося, і крок за кроком вирішуватимемо проблеми на користь народу й України".

Катерина Донець

(Газета "Вісник Первомайська", 16.09.2009 р.)