середа, 16 вересня 2009 р.

Юля Тимошенко: "Ми проаналізували існуючий порядок отримання актів на землю і виробили нову систему, максимально спростивши цю процедуру"

Всеукраїнська нарада з організації безоплатної видачі громадянам актів на землю відбулася у Києві. За оцінками фахівців та посадовців, нарада з земельних питань на такому рівні проводилася вперше за всю історію функціонування Держкомзему України. Адже учасниками цього поважного зібрання стали не лише керівники регіональних управлінь Держкомзему, заступники керівників органів місцевого самоврядування, які безпосередньо відповідають за вирішення земельних питань на місцях, але й представники обласних рад, новоствореної Асоціації голів сільських і селищних рад, Асоціації міст України та громад.

У роботі наради взяла участь і виступила Прем’єр-міністр України Юля Тимошенко.

У президії зборів — нові керівники Держкомзему України та Державного Земельного кадастру, міністр агарної політики, всі заступники ключових міністерств, які мають безпосереднє відношення до вирішення земельних питань та персонально відповідатимуть за спрощення процедури безоплатної видачі громадянам актів на землю, а також здійснення контролю за виконанням на місцях усіх постанов з цього питання, які приймає уряд, повідомила на початку свого виступу Юлія Володимирівна. За її словами, сьогодні в Україні 15,5 млн громадян мають право на приватизацію земельних ділянок. Найактивніше діяли у вирішенні цього питання міські, селищні та сільські ради, які своїми рішеннями вже надали це право 12,4 млн громадян. Але після того люди мусять пройти ще безліч процедур й узгоджень. Далеко не всім це під силу, і про це свідчать цифри: лише 6,0 млн громадян таки отримали акти приватизації на свої земельні ділянки.

- Отже, - наголосила Юлія Тимошенко, - залишилося ще 6,4 млн людей, які маючи на руках рішення місцевих органів самоврядування, з різних причин не можуть приватизувати власну землю: чи через безгрошів'я, чи через те, що не можуть пробитися до кабінетів чиновників, які їх просто бачити не хочуть. Мені, як Прем’єр-міністрові, і вам, як людям небайдужим, мабуть, образливо знати, що у людей вже сформувалося певне уявлення про те, що саме в Україні відбувається з землею, - сказала далі Юлія Володимирівна. - Оскільки люди говорять про існування газової мафії, гральної мафії, вони вважають, що з'явилася вже й земельна мафія. Я хочу, щоб ми швидко і докорінно змінили це враження про всю вертикаль державної влади, від якої залежить вирішення земельних питань, - підкреслила Прем’єр-міністр. - Прикро констатувати той факт, що за останні десять років в Україні створена потужна система приватних так званих структур-"приліпал" до державних органів влади, які у нормальному темпі і з гарним технічним забезпеченням викачують з людей гроші — за кожен "чих", за кожен крок, за кожен папірець, який люди хочуть отримати від цього потужного апарату. Лише змінивши докорінно ситуацію у цій сфері, ми змінимо і ставлення людей до влади, підкреслила Юлія Тимошенко.

З цією метою Кабінет Міністрів України 05.08.2009 р. прийняв Постанову №844, якою встановлюються нові правила отримання державного акта на землю. Для того, щоб постійно бути у курсі справ та щоб кожна людина могла звернутися до КМУ, з понеділка по суботу з 8.00 до 21.00 працює стоканальна "гаряча" телефонна лінія уряду: 8-800-507-30-90.

Як повідомила Прем’єр-міністр України, з отих 6,4 млн громадян, які, маючи на руках рішення органів місцевого самоврядування про право власності на землю, не оформили акти приватизації, п’ять мільйонів — це люди похилого віку, ветерани, інваліди, жителі сільської місцевості, що мають, як правило, середню і середньо-спеціальну освіту. Вони фізично не можуть проходити всі ті "тортури", які вже пройшли 6 млн громадян, які вже мають на руках державні акти на свою землю. А цифри взагалі вражають. За 6 млн виданих актів держава витратила з бюджету близько 10 мільйонів гривень, а люди заплатили приватним структурам за "послуги" понад 13 млрд грн.(!)

- І це, не враховуючи хабарів, - підкреслила Юлія Тимошенко. - Можна сміливо множити цю суму як мінімум на 1,5. А як же тоді Закон і Конституція? Ми проаналізували існуючий порядок отримання громадянином акта на землю і виробили нову систему, максимально спростивши цю процедуру.

Відтепер увесь процес отримання акта на землю для кожного громадянина зводиться до того, що спочатку йому потрібно подати в регіональне чи місцеве управління Держкомзему або в сільську (селищну) раду заяву, копію паспорта і коду, копію рішення органу місцевого самоврядування про надання дозволу на право власності або будь-якого іншого документа, який підтверджує його право на власність. Тобто, людина повинна здати всього лише чотири документи. А вже через тридцять днів отримати свій акт на земельну ділянку. Все. Всі інші етапи цього процесу здійснюють безпосередньо уповноважені посадові особи.

Якщо люди з різних причин не мають можливості особисто подати документи, вони зможуть зробити це через членів своїх родин.

- Для того, щоб людина могла за 30 днів отримати держаний акт, працівники дозвільних структур повинні працювати чітко, злагоджено і швидко, підкреслила Прем’єр-міністр. - Це величезний обсяг роботи. Щоб вирішити цю проблему, уряд передбачив три шляхи її розв’язання. По-перше, Держкомземам дозволено збільшувати кількість працівників на період нарощення обсягів робіт. По-друге, їм дозволено доплачувати працівникам за надурочні роботи. І, по-третє, якщо результату не буде, потрібно буде міняти кадри. Сьогодні вже є такі голови сільських, селищних рад, які з якихось власних або партійних причин відкрито саботують цей процес. Звичайно, у такій ситуації уряд прийматиме відповідні рішення, - заявила Юлія Тимошенко.

Вона також запевнила учасників зібрання, що у разі необхідності додаткового фінансування воно буде забезпечено, бо це передбачено бюджетом.

- На превеликий жаль, продовжила доповідачка, - вся виконавча вертикаль влади (особливо її найвищі щаблі) вкрай розхитана і недієздатна. Але навіть у таких умовах ми будемо вчитися і вчити інших досягати результату. І саме тому я хочу повідомити про систему контролю, яку я започатковую для того, щоб відстежувати хід виконання та фінансування нової системи видачі державних актів на землю. У зв’язку з цим маю повідомити, що обсяг грошей необхідних на вересень, вже перерахований Держкомзему України, - сказала Юлія Володимирівна. - Вся сума фінансування для видачі земельних актів розпланована до кінця року помісячно і буде виплачуватися день у день. Але не в тих обсягах, які бралися з бюджету у попередні роки. Ми детально проаналізували собівартість кожної послуги. Не ті ціни, які виставлялися людям приватними підприємствами, а перевірили їх реальну собівартість. Коли ми разом з новим керівником Держкомзему України Олегом Кулінічем побачили результати цього аналізу, то були надзвичайно вражені. Бо приватні структури вимагали у держави плату за послуги на всіх етапах оформлення актів на землекористування, і за оті 6,0 млн виданих актів держава віддала кілька мільярдів гривень. Підрахована ж нами собівартість послуг, яка включала, до речі, ціну офісної техніки, транспортні послуги, ціну пального, заробітну плату, вартість канцтоварів, друк актів, словом, усі складові, - то ця сума складає 507 млн грн. Різниця, я гадаю, говорить сама за себе. Уявімо собі, які кошти з бюджету просто зливалися, а які планувалося злити. Але більше того не буде ні за яких обставин, - запевнила Юлія Тимошенко.

Прем’єр-міністр також повідомила, що, починаючи з цього понеділка (надалі щотижня), особисто відстежуватиме, скільки громадян мають право на отримання актів, скільки подали заяви, скільки заяв передано по інстанціях і скільки актів фактично видано, у скількох випадках порушено терміни видачі цих актів — по кожній сільській (селищній) раді, по кожному районному та регіональному управлінню Держкомзему та Земельного кадастру.

- Залежно від того, який вигляд матиме моніторинг по кожній області, райцентру, місту і т. д., і будуть прийматися рішення про ефективність їхньої роботи і, звичайно, про доцільність перебування на посадах їхніх керівників, - наголосила Юлія Тимошенко. - Тримати руку на пульсі цієї справи допоможе і вищезгадана "гаряча" телефонна лінія КМУ.

На нараді також виступили новий керівник Держкомзему України Олег Кулініч, виконуюча обов’язки директора Державного земельного кадастру України Тетяна Гайдук, голова Асоціації міст України та громад Петро Козирєв, голова Асоціації голів сільських, селищних рад Андрій Коваленко, керівник незалежних профспілок Михайло Волинець, ветерани праці служби Держкомзему та інші.

Підсумовуючи роботу Всеукраїнської наради, Прем’єр-міністр назвала її дуже ефективною і підкреслила, що "вся вертикаль Держкомзему повинна бути спрощеною, стрункішою і лаконічнішою. Наведення порядку в цій системі, як і в країні в цілому, - це не мить, а процес, що супроводжуватиметься колосальним опором тих, кому доведеться при цьому втратити джерела доходів і власного збагачення за рахунок державних коштів. Але ми не зупинимося, і крок за кроком вирішуватимемо проблеми на користь народу й України".

Катерина Донець

(Газета "Вісник Первомайська", 16.09.2009 р.)

Немає коментарів:

Дописати коментар