середа, 16 вересня 2009 р.

Державний акт на землю — безоплатно

Минулої п’ятниці у Жовтневому палаці столиці України - Києві — відбулася спеціальна Всеукраїнська нарада з керівниками центральних та територіальних органів Держкомзему, державних підприємств, що входять до сфери його управління — Центру державного земельного кадастру, інститутів землеустрою, Держземінспекції в присутності представників засобів масової інформації з усієї України. На цій нараді був і представник газети "День за днём".

Головне питання, яке обговорювалося на нараді, - організація безоплатного оформлення та видачі громадянам державних актів на право власності на земельні ділянки. Адже земля, - наголосила Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко, - це сутність і гордість нашої держави, і всі події, які відбувалися в країні навколо землі, були і залишаються центральними.

Згідно Конституції України громадяни мають право на власність на землю в межах, визначених Законом. Крім того, ще 25 жовтня 2001 року був прийнятий ключовий закон — Земельний кодекс України, в якому ст. 118 передбачено порядок безоплатної приватизації ділянок громадянами України. Кількість таких громадян, за словами Юлія Тимошенко, складає 15,5 мільйона при цьому 6 мільйонів 400 тисяч осіб і до сьогодні не отримали таких документів, хоча є відповідні рішення органів самоврядування про виділення земельних ділянок. З них майже 5 мільйонів — люди похилого віку, ветерани війни, інші соціально незахищені категорії населення, які в більшості своїй живуть в сільській місцевості. Без актів вони не в змозі продати, подарувати, надати в оренду свої земельні ділянки.

Прем’єр-міністр України також зазначила, що за останні 10 років створена потужна система приватних так званих структур, "прилипал" до державних органів влади, які викачали з людей 13 мільярдів гривень, і це без врахування хабарів. Такий стан справ Юлія Тимошенко назвала "земельною мафією".

Звертаючись до керівників органів Держкомзему та інших профільних структур очільниця Кабінету Міністрів сказала: "Я хотіла б, щоб ми почали з вами системно нищити земельну мафію, причому так, як це треба робити, щоб на корені не залишилося і щоб ви, люди, які працюють на зарплату в цій системі, повернули цій системі честь, совість і повагу людей, і щоб, до речі, і в історію увійшли як люди, які прибрали той безлад, який не давав нормальним громадянам використати своє право на володіння земельною ділянкою. Я сподіваюсь, що у нас це вийде".

Саме з цією метою було змінено законодавство і запроваджено спрощену систему безоплатної видачі громадянам актів на землю.

Як буде працювати нова система?

- Перше, що мусить зробити громадянин за новими нормативними актами, - відзначила Прем’єр-міністр України, - це звернутися до місцевої ради, сільської, селищної або міської. Звертається до цієї ради громадянин всього з 4 документами, більше нічого не потрібно.

Перше: це заява, що він хоче отримати акт на приватизацію землі, акт на володіння земельною ділянкою.

Друге: це копія його документів, копія паспорта, копія документу, яка підтверджує його ідентифікаційний код — це третій документ.

І четвертий документ, це копія підтвердження, що у нього є документи, які свідчать, що ця земельна ділянка його.

Це або витяг з рішення сільської, селищної або міської ради, але ви добре знаєте, що не по всіх земельних ділянках були прийняті рішення сільських, селищних і міських рад і тому у людини є різні документи. Ще можуть бути якісь рішення колгоспів, ще є, вибачте, виписки з якихось церковних книг. Що у людини є — з тим вона йде до сільської, селищної і міської ради. Передає ці документи спеціально уповноваженій особі, яку обов’язково будуть мати сільські, селищні і міські голови. Як тільки людина здала цей документ - з того моменту, а не з інших бюрократичних процедур, які від людини не залежать, іде відлік 30 днів.

Далі. Безумовно, не всі люди похилого віку можуть самі робити ті речі, які передбачені постановою уряду, тобто іти і подавати ці документи в сільську, селищну, міську раду. Тому людина може по довіреності передати це право членам своєї родини або уповноваженим особам. Після того, як сільська, селищна, міська рада отримала заяву від людини і ті документи, які людина має, які підтверджують право людини на землю, після того сільська, селищна, міська рада по тим документам і по тим зверненням, які не є ще рішенням ради, зобов’язана протягом тижня прийняти рішення ради, і зробити рішення, яке є по іншим земельним ділянкам.

Друге. Якщо всі документи є, мається на увазі рішення ради відповідного рівня, то цей комплект документів сільська, селищна, міська рада мусить передати в Держкомзем — регіональний орган, який працює на місці. Але відлік 30 днів починається не з моменту, коли сільська, селищна і міська рада передала Держкомзему ці документи, а з того моменту, коли поставлена печатка і підпис, що у людини прийняла документи сільська, селищна, міська рада. Це для того, щоб ні за яких обставин зайвими бюрократичними процедурами місяць, 30 днів, не перетворити потім ще в роки і роки очікування людиною свого законного акта на володіння землею.

Юлія Тимошенко наголосила, що у разі низької ефективності роботи в органах Держкомзему будуть проведенні кадрові зміни. У випадках саботажу процесу видачі державних актів населенню у Верховній Раді будуть порушуватися проекти постанов про дострокові вибори у тій чи іншій сільській, селищній чи міській раді.

"Я хочу всім нам побажати натхнення, здібності і здатності досягати результати в цій дуже важливій державницькій справі". Цими словами Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко завершила свій виступ.

(Газета "День за днём", 16.09.2009 р.)

Немає коментарів:

Дописати коментар