Розвиток суспільства в усі часи був пов'язаний із землею, яка і тепер залишається як основним засобом для існування людства, так і джерелом суспільного багатства. В Україні ставлення до землі особливе, тріпотливе. Це, як кажуть, наше все. Тому люди, на яких державою покладено обов'язок стежити за раціональним використанням земельних ресурсів, в пошані і повазі. І вже найближчої суботи, 13 березня, наші українські землевпорядники відсвяткують своє професійне свято. Про те, яким був минулий рік для управління Держкомзему у Первомайську, розповідає начальник управління Іван Люткевич.
І. Люткевич: Наше управління Держкомзему у місті Первомайську було реорганізовано 26 серпня 2008 року.
Ми змінили свої положення, деякі повноваження. На сьогодні, згідно з нашим останнім положенням, затвердженим Держкомземом 08.01.2010 року, нам в обов'язки додано здійснювати контроль за охороною та використанням земель. Це досить-таки об'ємний блок питань, який раніше виконував урядовий орган виконавчої влади - управління з охорони земель, який був при Держкомземі, але в той же час був окремим органом. Зараз його функції та повноваження знову передаються нам.
Основними завданнями нашого управління є координація роботи з проведення земельної реформи, організація і забезпечення ведення Державного земельного кадастру та координація робіт з підготовки земельно-кадастрової документації, здійснення землевпорядних робіт і проведення моніторингу земель, участь у виконанні державних, галузевих і регіональних програм з питань регулювання земельних відносин; участь у встановленні меж міста, раціональне використання земель, охорона земель... Покладені на нас обов'язки - великі, і вимагають від наших співробітників високої кваліфікації. У нас в управлінні працюють 19 чоловік, і всі вони, в основному, мають вищу освіту.
Минулий рік для нас був ускладнений гучною і відомою нашим громадянам Постановою Кабінету Міністрів №844 щодо безоплатної підготовки матеріалів по видачі державних актів на право приватної власності на землю. Ця робота почалася у вересні, і з тих пір все управління функціонувало в напруженому режимі. При цьому в нас виникли проблеми з приміщеннями. Тобто склад управління збільшився майже вдвічі, а приміщень не додалося. Фактично вести роботу, прийом людей на даний момент досить проблематично.
Є також проблеми з видачею державних актів на землю на платній основі. Призупинилася видача державних бланків на обласному рівні. На нашу заявку потрібно по кілька разів відсилати підтвердження. З 2008 року залишається проблемним питання проведення аукціонів з продажу землі та права оренди земельних ділянок. Управління розробило тимчасове Положення, міськрада його затвердила, однак деякі депутати його оскаржили в суді. У результаті, проведення аукціонів припинено, хоча в інших областях такі Положення діють і поповнюють місцеві бюджети. Якщо б наші депутати не звернулися б до суду, то і наш міський бюджет теж поповнювався б надходженнями від проведених аукціонів.
Що стосується виконання Постанови Кабінету Міністрів №844, то за нашою статистикою право власності на земельні ділянки в місті мають 17700 громадян. Видано державних актів - трохи більше 9 тисяч. Тобто у 8 тисяч городян є нереалізоване ще право власності на земельну ділянку. За час підготовки документів на безоплатну видачу державних актів на право приватної власності на землю до нашого управління надійшло 1003 заяви від городян. З них 75 заяв повернуто як такі, що не відповідають вимогам законодавства. Загалом, у нас на сьогодні 839 звернень, по яких потрібно видати державні акти на безоплатній основі. Ми вже уклали договори з державним підприємством, що займається підготовкою землевпорядної документації - Миколаївським інститутом землеустрою. Таких договорів укладено - 753. Решта договорів в стадії укладання, і я думаю, що цього тижня робота за договорами завершиться. З вересня 2009 року нашим управлінням видано 607 державних актів на безоплатній основі, тоді як до виходу цієї Постанови ми на рік видавали близько 700 платних державних актів на землю. Ця динаміка збереглася і в 2009 році, тільки до платних актам додалися безоплатні державні акти. Як бачите, робота проведена велика. Тим більше що, ви знаєте, якими були погодні умови у вже новому році. Але, незважаючи на погоду, кадровий потенціал управління впорався з покладеними на нього обов'язками. Робота, я вважаю, проводиться на гідному рівні, і місто не числиться у відстаючих в масштабі Миколаївської області. Робота триває, проте вже є заборгованість від держбюджету за виконану документацію. По деяких видах землевпорядних робіт ця заборгованість вже досить істотна.
Перед землевпорядниками міста і в 2010 році будуть стояти не менш значущі проблеми. І їх успішне розв'язання залежить в першу чергу від досконалості земельного законодавства. А воно, на жаль, так і не адаптовано до сучасних ринкових умов. Протягом 2008-2009 років було прийнято дев'ять законів про внесення змін до Земельного кодексу України. Але вони, в основному, носять декларативний характер і не можуть бути використані на практиці. Відсутні підзаконні нормативні акти до цих законів або є посилання на закони, які ще не прийняті. Таким чином, виникають конфліктні ситуації між громадянами. Наприклад, з присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам, на які були видані державні акти старого зразка. Процедура - не досконала, і чисто технічно її виконати складно, і непросто для громадян, як у часі, так і в коштах. А без цього за законом не можна відчужувати земельну ділянку, продавати будинок з приватизованою ділянкою і так далі...
Своїм завданням на поточний рік я вважаю участь у встановленні меж місті. Наше управління веде відповідну роботу. На сьогодні наші пропозиції передані на розгляд в судовому порядку, тому що іншого варіанту ми зараз не передбачаємо. Крім того, ми повинні проводити розмежування та інвентаризацію міських земель. Але на ці цілі міська рада повинна передбачити кошти. Управління і далі буде займатися такими питаннями, як створення ринку землі, оновлення картографічного матеріалу, тому що наявні у нас картматеріали недосконалі і застарілі. На ці роботи також потрібно передбачати у бюджеті гроші. Готуються також пропозиції по земельній програмі; я думаю, що на черговий сесії вони будуть винесені на обговорення.
Я ще раз хочу підкреслити, що у своїй роботі управління Держкомзему спиралося на кадровий потенціал, на людей, які у нас працюють. І працюють, я б сказав, самовіддано. У 2009 році наші співробітники обробили 4269 звернень, відправили 1728 листів, було присвоєно 115 кадастрових номерів. Завдяки роботі управління щодо встановлення нормативно-грошової оцінки землі надходження до міського бюджету зросли більш ніж на 2 мільйони гривень. І у вихідні працюють, і в поле виїжджають... Всіх землевпорядників міста з нагоди нашого професійного свята - Дня землевпорядника - мені хотілося б привітати, хотілося б запевнити, що всі поставлені завдання ми виконаємо. Я бажаю всім, хто працює у сфері земельних відносин, здоров'я, творчого натхнення, сімейного благополуччя, всіх земних благ і впевненості, що ситуація стабілізується і все буде відмінно.
(За матеріалами газети "ТВ Всесвіт", 11.03.2010 р.)
Немає коментарів:
Дописати коментар