Наприкінці минулого року та протягом першого півріччя цього року у земельній сфері нашої держави сталася низка подій, що значно змінили хід і правила гри основних суб’єктів аграрних правовідносин. Передовсім це стосувалося законодавчої системи, в рамках якої було прийнято нормативно-правові акти, що стосувалися оренди землі, прав власності на землю, приватизації, землекористування тощо.
Природно, що подібні зміни потребують роз’яснень цих новацій з боку "регулювальників руху" - органів державної влади. Зокрема, це в повній мірі усвідомили фахівці Головного управління Держкомзему у Миколаївській області, розгорнувши активну інформаційно-роз’яснювальну кампанію з питань профільної сфери діяльності.
За січень-червень до Головного управління у Миколаївській області надійшло 115 звернень громадян, з них від облдержадміністрації – 55 звернень (47,9% від загальної кількості), від Секретаріату Президента України – 10 звернень (8,7%), Держкомзему України – 7 звернень (6,09%), від заявників – 5 звернень (4,35%).
Вкрай різноманітним виявився спектр питань, порушених громадянами у своїх зверненнях: щодо роз’яснення вимог земельного законодавства, інформаційні запити – 21 звернення (18,2% від загальної кількості), щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки (складання державних актів на право власності на земельні ділянки) – 20 звернень (17,4%), щодо роздержавлення та розпаювання земель сільськогосподарських підприємств, визнання права на земельну частку (пай) – 14 звернень (12,17%), щодо надання, вилучення земельних ділянок – 18 звернень (15,7%), щодо регулювання орендних відносин (виплата орендної плати, збільшення розміру орендної плати, укладання та розірвання договорів оренди тощо) – 9 звернень (7,8%), щодо вирішення земельних спорів (щодо межі суміжного землекористування тощо) – 8 звернень (6,9%), скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб територіального органу Держкомзему у Миколаївській області, облдержземінспекції, Миколаївської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", Миколаївським інститутом землеустроюДП "Миколаївській науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" - 6 звернень (5,2%), скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування – 5 звернень, або 4,3%, інші питання – 14 звернень (12,17%).
Актуальним сегментом діяльності Головного управління Держкомзему у Миколаївській області надалі залишається розгляд звернень громадян під час особистих прийомів. Згідно з регламентом роботи управління, на особистому прийомі звернення розглядаються начальником, першим заступником та заступниками начальника в межах їх повноважень, згідно з графіком, затвердженим наказом начальника Головного управління Держкомзему у Миколаївській області від 8 січня 2009 року №1-в щопонеділка, щовівторка, щосереди та щочетверга.
Керівництвом Головного управління Держкомзему у Миколаївській області протягом першого півріччя розглянуто 33 звернення громадян, з них начальником головного управління – 19 звернень, першим заступником та заступниками начальника Головного управління – 14 звернень.
Приділяється пріоритетна увага та особливе ставлення до розгляду звернень та вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, непрацездатні особи та особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері, інші особи які потребують соціального захисту та підтримки. Також забезпечується належна взаємодія з органами місцевого самоврядування для оперативного і всебічного вирішення в межах наданих повноважень та інших вимог законодавства питань, з якими звертаються громадяни на особистому прийомі.
Відповідно до затвердженого Миколаївською обласною державною адміністрацією графіку на радіоканалі "Миколаїв" проведено 3 прямі телефонні лінії за участю профільних спеціалістів; триває робота "гарячої лінії" управління.
З березня діє Інтернет-портал офіційного веб-сайту Головного управління Держкомзему у Миколаївській області (http://www.zemres.co.cc/), де, окрім загальноінформаціних відомостей, розміщена рубрика "Питання та відповіді", в якій висвітлюються найбільш характерні питання земельної сфери, що надходять до управління, редакцій місцевих ЗМІ, порушуються під час прийомів.
Окрім цих видів громадської взаємодії, що вже стали традиційними для співробітників управління, ведеться робота щодо впровадження інноваційних методів і стилів роботи зі зверненнями.
Зокрема, одним з найбільш перспективних заходів розглядається можливість створення на сайті Головуправління громадської Інтернет-приймальні, де кожна людина, що має доступ до Інтернету, може залишити повідомлення, питання чи коментар, взяти участь у форумі, голосуванні з того чи іншого приводу або в онлайн режимі зв’язатися зі спеціалістами для безпосереднього спілкування.
Наразі ці питання вивчаються з технічного боку і втілюватимуться у життя протягом другого півріччя. І найголовніше – перелік цих новацій не є остаточним, нові сервісні можливості та удосконалення роботи з громадськістю не забаряться.
Немає коментарів:
Дописати коментар